ارسال سفارش‌ها به صورت پس‌کرایه

مقالات آموزشی

چرخ و فلک همستر: بازی‌های اجتماعی تلگرام، میلیون‌ها نفر را به دنیای کریپتو می‌کشانند

چرخ و فلک همستر: بازی‌های اجتماعی تلگرام، میلیون‌ها نفر را به دنیای کریپتو می‌کشانند

بازی Hamster Kombat در تلگرام در عرض تنها چهار هفته، ۸ میلیون کاربر را جذب کرده است(تا امروز ۱۰۰ میلیون کاربر). این موضوع نشان می‌دهد که بازی‌های اجتماعی می‌توانند به ابزاری قدرتمند برای پروژه‌های وب ۳ در جهت یافتن مخاطب تبدیل شوند. (لینک بازی)

در گذشته، من (سم ایون) در تلگرام نقش‌های مختلفی را تجربه کرده‌ام، از جمله یک شهرساز، یک رئیس مافیا و مدیرعامل یک صرافی ارز دیجیتال پررونق. اینکه چرا از این بازی نقش‌آفرینی شغلی لذت می‌برم، سوالی است که باید از روان‌شناسم بپرسم. اما جالب است که بسیاری از بازی‌های وب ۳ به کاوش در این نقش‌های واقعی می‌پردازند. و چه خوب که حالا پاداش‌های این بازی‌ها، بیشتر از لاف‌زدن بین دوستان ارزش پیدا کرده است.

در اوایل دهه ۲۰۰۰، ساعت‌های بی‌پایانی را صرف ساخت شهر خودم در بازی Sims کردم. در آن بازی، یک روستای کوچک را روی کامپیوتر کم‌توان ویندوز ۹۵ خود به یک کلانشهر پرجنب‌و‌جوش تبدیل کردم. مجبور بودم روی مدیریت برق، مسیرهای تأمین غذا و اینکه آیا برای حمایت مالی از چند پارک جدید، به ورزشگاه نیاز دارم یا نه، فکر کنم.

بازی همستر کمبت کامبت

این مقاله بخشی از هفته بازاریابی وب ۳ کوین‌دسک است.

به سرعت به سال ۲۰۰۹ می‌رویم. در آن زمان، با دو چوب بیسبال، یک تامی‌گان و دارایی‌های کافی برای به‌دست آوردن صد و هفت هزار دلار در هر ۵۴ دقیقه با ارز دیجیتال مجازی، بهترین زندگی تونی سوپرانو را تجربه می‌کردم. (شخصیت اصلی سریال سوپرانوز) چیزی که بازی «جنگ‌های مافیایی» داشت و سیمز نداشت، قدرت اثر شبکه‌ای فید توصیه‌های فیس‌بوک بود. این که می‌دیدید دوستانتان چه کارهایی انجام می‌دهند، باعث می‌شد شما هم به بازی بپیوندید و این اثر تصاعدی، همچنان ادامه داشت و ادامه داشت.

تا زمانی که فیس‌بوک با سخت‌گیری در مورد اعلان‌های خارجی، مالیات‌گذاری بر اقلام مجازی و اولویت دادن به ویژگی‌های خود نسبت به ویژگی‌های شخص ثالث، این دسته از بازی‌ها را سرکوب کرد.

تلگرام با درس گرفتن از پلتفرم‌های اولیه شبکه‌های اجتماعی، حالت‌های جدیدی از بازی‌سازی را اضافه کرده است که برای ذهنیت قمارباز سیری‌ناپذیر جامعه ارزهای دیجیتال جذاب است. تلگرام که ۹۰۰ میلیون کاربر ماهانه دارد، ثابت می‌کند که بازی‌ها می‌توانند به پلتفرم بزرگ بعدی جذب بازیکن/مشتری برای کمک به رشد کسب‌وکارهای پیشرو در بلاکچین تبدیل شوند.

پیام‌رسان تلگرام بیش از ده سال است که وجود دارد. برادران نیکولای و پاول دوروف این پلتفرم پیام‌رسان رمزگذاری‌شده را در سال ۲۰۱۳ ایجاد کردند و خیلی زود صد هزار کاربر در این پلتفرم نوپا به دست آوردند.

امروزه، این تعداد به نزدیک یک میلیارد نفر می‌رسد و در حالی که کاملاً غیرمتمرکز نیست، اما ترکیب رمزگذاری قوی و امنیت ذخیره‌سازی توزیع‌شده، آن را به گزینه‌ای محبوب در میان جامعه ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. و این حتی قبل از ورود بازی Hamster Kombat به این پلتفرم است.

ارزهای دیجیتال مبتنی بر تلگرام: بررسی NotCoin ،TapSwap و نمونه‌های مشابه

هر کسی در حوزه ارزهای دیجیتال که به دنبال ایجاد مخاطب است، باید به تلگرام توجه کند

تا به امروز ربات‌های ارز دیجیتال زیادی در تلگرام وجود داشته‌اند: سرویس‌هایی مانند سازندگان میم و گیف تا ربات‌های اعلان گیت‌هاب، ادغام با جیمیل و اسپوتیفای. یک نوع برنامه کاربردی که مخاطبان ارز دیجیتال به طور خاص به آن علاقه نشان می‌دهند، بازی‌سازی است. از BonkBot که امکان معامله سریع و آسان ارز دیجیتال را در دوران اخیر سکه‌های میم سولانا فراهم می‌کرد تا Notcoin که پس از اینکه ۳۵ میلیون بازیکن از ژانویه تا آوریل روی این بازی مبتنی بر تلگرام تمرکز کردند، به ارزش کل بازار (FDV) ۱ میلیارد دلاری رسید. درس واضح: کاربرد به همراه سرگرمی به همراه ارز دیجیتال، در برنامه پیام‌رسان به خوبی کار می‌کند.

دعوت همستر

جدیدترین بازی که در این زمینه آتش گرفته است، Hamster Kombat است. این بازی تلگرامی در عرض تنها چهار هفته، این برنامه بیش از ۸ میلیون بازیکن جذب کرده است و روزانه بیش از ۳ میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند. (در حال حاضر ۱۰۰ میلیون کاربر)

گیم‌پلی Hamster Kombat بسیار ساده است. شما مدیرعامل یک صرافی ارز دیجیتال به انتخاب خود هستید (Binance، OKX، MEXC و غیره). در ابتدا، تنها کاری که می‌کنید این است که روی همستر روی صفحه ضربه بزنید تا امتیاز کسب کنید. به محض اینکه امتیازات موجود تمام شوند، دوباره شروع به شمارش معکوس می‌کنند و شما را تشویق می‌کنند که برگردید و بیشتر ضربه بزنید.

هنگامی که امتیاز کافی جمع کردید، شما به عنوان مدیرعامل می‌توانید شروع به کار با ارز خود کنید. می‌توانید امتیازات خود را در جفت‌های BTC و ETH سرمایه‌گذاری کنید که بازدهی ساعتی برای شما به ارمغان می‌آورد. می‌توانید آنها را صرف CoinTelegraph (یا CoinDesk، اگر به سطح ۱۰ برسید) یا ارتقای امنیت KYC یا AML خود کنید. هر انتخاب، سود ساعتی بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورد تا بتوانید به طور غیرفعال درآمد کسب کنید و ارز بیشتری را برای رشد صرافی خیالی خود به کار بگیرید.

از نظر بازاریابی، هر چه بیشتر با دوستان خود به اشتراک بگذارید، به کانال‌های متصل بیشتری بپیوندید و برای رشد کسب و کار خود تلاش کنید، بیشتر درآمد خواهید داشت. از این رو، عنصر SocialFi وجود دارد که این بازی را بسیار ویروسی می‌کند. من هفت دوست دارم که همه از طریق لینک‌هایی که با آنها به اشتراک گذاشته‌ام بازی می‌کنند و این به من ارز بیشتری برای استقرار در جهت رشد امپراتوری‌ام می‌دهد.

Hamster Kombat به شرکا اجازه می‌دهد تا “کارت” بخرند و بازیکنان می‌توانند اقداماتی را انجام دهند و در هر ساعت ارز بیشتری کسب کنند. پیوستن به کانال تلگرام یک شریک ممکن است ۱۵۰۰۰ امتیاز هزینه داشته باشد. اما هر ساعت ۳۰۰۰ امتیاز به شما باز می‌گرداند و آن را در عرض ۵ ساعت بازی فعال “جبران” می‌کند. این شریک، یک بلاک چین بازی جدید، پس از راه‌اندازی با Hamster Kombat، در عرض چند روز شاهد افزایش تعداد مشترکان تلگرام خود به بیش از ۱.۲ میلیون نفر بود.

در آن زمان بود که احساس کردم نیاز دارم تحقیق کنم و بفهمم که سس مخصوص آنها چیست.

با نیکیتا آنوفریف، مشاور بازاریابی Hamster Kombat و مجری یک کانال محبوب کریپتو در یوتیوب تماس گرفتم. آنوفریف تأیید کرد که این پروژه در ۲۵ مارس سال جاری راه اندازی شده است و تنها ۱۱ روز طول کشید تا به ۱ میلیون بازیکن برسد. از آن زمان، این تعداد به بیش از ۸ میلیون بازیکن رسیده است و او گفت که 2.8 میلیون کاربر روزانه با میانگین زمان استفاده 52 دقیقه در روز بازی می‌کنند.

برای یک بازی جدید که به طور مستقیم به یک پلتفرم رسانه اجتماعی مرتبط است، رقم نسبتاً شگفت‌انگیزی است.

هنگامی که از او در مورد خاستگاه بازی پرسیده شد، آنوفریف (Anufriev) به بازی ده ساله‌ای به نام USA Simulator اعتبار داد، یک بازی iOS/Android در اواسط دهه ۲۰۱۰ که در آن شما به عنوان یک سیاستمدار با هدف “توسعه کشور خود، گسترش حوزه نفوذ و رهبری کشور به سمت تسلط بر جهان!” بازی می‌کنید. او گفت که بنیانگذاران از این بازی الهام گرفته‌اند و آن را به طور خاص در مورد صنعت کریپتو بازسازی کرده‌اند و به کاربران اجازه داده‌اند تا در جایگاه CZ (Binance) یا برایان آرمسترانگ (Coinbase) قرار بگیرند.

آنوفریف گفت: “اثر ویروسی از 3 [اشتراک گذاری در هر بازیکن] شروع شد و اکنون به حدود 15 رسیده است.” “مکانیسم‌های درون بازی، مانند یک کارت جدید، شما را به دعوت از دوستان ترغیب می‌کند و ما این مشکل را در برخی مناطق مشاهده کرده‌ایم که در آن تعداد زیادی از افراد تأثیرگذار شروع به تبلیغ آن کرده‌اند و افراد عادی به اندازه کافی افراد برای دعوت ندارند.” تیم آنوفریف در ابتدا برای چند صد هزار کاربر اولیه بر روی مخاطبان اینفلوئنسرها تمرکز کردند، اما سپس اثر شبکه‌ای کار خود را انجام داد.

چرخ و فلک همستر: بازی‌های اجتماعی تلگرام، میلیون‌ها نفر را به دنیای کریپتو می‌کشانند

TON و آینده

TON (The Open Network)، بلاک چین لایه ۱ که توسط تلگرام ایجاد شده اما اکنون به طور مستقل از پلتفرم اجتماعی عمل می‌کند، اخیراً شاهد پذیرش جدی بوده است و توکن TON با آن افزایش یافته است. با این حال، آنوفریف گفت که این پروژه توکن خود را در زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) با تاریخ هدف اواخر ماه می منتشر خواهد کرد. (البته امروز در صفحه لودینگ بازی خبر از ایجاد توکن روی شبکه تون خبر داده است)

نتیجه‌گیری

نیکیتا آنوفریف و بسیاری از بازیکنان دیگر Hamster در Consensus 2024 حضور خواهند داشت و خواهیم دید که آیا این جامعه خواهان پاداش در دنیای واقعی نیز خواهد بود یا اینکه آنها ترجیح می‌دهند بازیکنان ناشناسی پشت صفحه نمایش باقی بمانند. در حال حاضر، به نظر می‌رسد تلگرام جایی است که هر کسی در دنیای کریپتو که به دنبال ایجاد مخاطب است، باید به آن توجه کند.

به‌روزرسانی (۲۱ مه ۲۰۲۴؛ ۱۵:۵۵ UTC): تلگرام مسئول ایجاد بازی در پلتفرم خود نیست و شبکه The Open Network (TON) را مدیریت یا هماهنگ نمی‌کند.

نکات کلیدی:

  • Hamster Kombat یک بازی اجتماعی در تلگرام است که در عرض چهار هفته بیش از ۸ میلیون کاربر جذب کرده است.
  • بازیکنان با مدیریت یک صرافی ارز دیجیتال مجازی امتیاز کسب می‌کنند و می‌توانند از این امتیازات برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، ارتقای امنیت خود یا خرید کارت‌های ویژه استفاده کنند.
  • این بازی از یک عنصر SocialFi برای تشویق بازیکنان به اشتراک‌گذاری بازی با دوستان خود و پیوستن به کانال‌های مرتبط استفاده می‌کند.
  • موفقیت Hamster Kombat نشان می‌دهد که بازی‌های اجتماعی می‌توانند ابزاری قدرتمند برای پروژه‌های وب ۳ برای جذب مخاطبان جدید باشند.
  • TON، بلاک چین مرتبط با تلگرام، اخیراً شاهد افزایش پذیرش بوده است و قیمت توکن TON با آن افزایش یافته است.
  • Hamster Kombat و سایر بازی‌های اجتماعی مشابه می‌توانند به عنوان دروازه‌ای برای افراد جدید به دنیای ارزهای دیجیتال عمل کنند.

این مقاله بینش‌های ارزشمندی را در مورد تقاطع بازی‌های اجتماعی، ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. نشان می‌دهد که چگونه بازی‌ها می‌توانند برای جذب مخاطبان و ایجاد جوامع استفاده شوند و چگونه پروژه‌های وب ۳ می‌توانند از این روند برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

https://www.cryptalin.com/cryptocurrency/top-telegram-games-for-earning/

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.